Banan öppnar lör 27 april!

• 24 apr 2024

Det börjar så äntligen bli dags att officiellt öppna Danderyds GK! Vi hälsar alla medlemmar och gäster hjärtligt välkomna till säsongen 2024!

Lördag 27 april öppnar vi banan med åtta ordinarie greener, 6an behöver vara provisorisk ett litet tag till. För ickemedlemmar som betalar greenfee lämnar vi tillsvidare 20% rabatt på ordinarie priser. Det går bra att registrera hcp grundande rundor precis som vanligt.

Det har varit en tuff vinter/vår och liksom många andra banor syns mer angrepp av snömögel än vanligt på greenerna. Vi har jobbat hårt med luftninggödning samt stödsådd och greenerna har börjat ta sig riktigt bra. Välbehövlig värme därtill så kommer de bara bli bättre och bättre.

Det är fortsatt lite blött på sina ställen och vid tillfälligt vatten droppas bollen med fördel utan pliktslag. fairway ges möjlighet att tillsvidare lägesförbättra inom ett scorekort, ej närmare hål.

Var extra noga nu med att lägga tillbaks uppslagen torv på spelfältet samt laga nedslagsmärken på greenerna, TACK!

BOKNING
Starttidsbokningen är öppen och som alltid är det enklast att boka online via appen "Min golf bokning" eller i inloggat läge i "Min golf". Det går självklart också bra att ringa receptionen på 0768 738897 för hjälp med bokning av starttider. Starttidsschemat sträcker sig alla dagar från 06.00-21.00 och bokad tid är obligatoriskt för alla som spelar banan, även vid spel utanför öppettider i reception/klubbhus.

VÄLKOMNA!

Ny uppdatering banan!

• 16 apr 2024

Det har varit en utmanande vår för landets golfbanor och det inkluderar även Danderyds GK. Liksom hos många andra är det för blött på banan för att spel ska kunna bli aktuellt och vi kommer tyvärr inte kunna öppna på fredag 19 april som vi hoppats. Vi tar dag för dag, hoppas på värme/sol och återkommer med ny uppdatering i mitten av nästa vecka, v 17.

Ny uppdatering banan!

• 14 apr 2024

Regnet faller tyngre än väntat under söndagen på Danderyds GK. Vi har beslutat att låta banan vila fram till fredag då tanken är att vi ska öppna officiellt för säsongen. Banan är således helt stängd tillsvidare.

SOL OCH VÄRME NU TACK!!

Uppdatering banan

• 12 apr 2024

Danderyds GK kommer att öppna officiellt fredag 19 april. Fram till dess håller banan öppet med provisoriska vintergreener. Starttidsbokning  är tillgänglig från onsdag 17 april. För spel fram till fredag gäller först till kvarn på 1:ans utslagsplats. Var som alltid noga med säkerheten på banan!

MEDLEMSKAP 2024
För att spela på klubben utan att betala greenfee krävs aktivt Golf id genom medlemskap i Danderyds GK. Greenfee betalas av icke medlemmar och dessa behöver aktivt Golf id via annan golfklubb.

Om man varit medlem 2023 och Golf id inte är aktivt behöver årsavgiften betalas för 2024. Om inte giltig faktura finns för betalning så kontakta klubben via mail: info@danderydsgk.se så hjälper vi till.

Uppdatering banan

• 7 apr 2024

Väder, väder, väder........ Samma visa år ut och år in vid denna tidpunkt! Varmt och fint väder kring påsken och en hel del spel på banan med vintergreener öppna. Precis när tanken väcktes att det snart kanske går att öppna fullt ut så kom vintern tillbaks med snö och kyla! Nåväl, vi är ganska härdade och vi vet att det vänder snabbt igen.

Siktet är nu inställt på att öppna banan under v16, kanske redan måndag 15 april om allt går väl. Fram tills dess får vi hålla tillgodo med spel på vintergreener om vädret tillåter.