Höstläger och träning

• 24 jun 2015

Anmälningen är öppen för höstträning och höstlägret. Lägret är precis innan skolstart, vecka 33, och det kommer att vara likt de lägren som var i början av sommaren. Det kommer alltså att vara fyra dagar, måndag-torsdag och lunch kommer att serveras vid 11-12 tiden.

Träningarna under hösten kommer att ha samma upplägg som vi har haft nu under våren, dvs. nybörjarträningar, allmän träning samt utvecklingsträning. Om man känner att man är klar med nybörjarträningen kan man flytta upp till den allmänna träningen och om man känner sig klar med den kan man avancera upp till utvecklingsträningen.

Stödja Klubben

• 24 jun 2015

Kära medlemmar,

Som ni vet är Danderyds Golfklubb en ideell förening som verkar för att ungdomar på ett lättillgängligt och ekonomiskt förmånligt sätt ska kunna introduceras i och utöva golf. Klubben är självklart också öppen för seniorer, pensionärer och gäster som vill spela golf.

För att kunna förbättra juniorverksamheten söker vi efter samarbetspartners.  Som samarbetspartner till klubben stödjer man verksamheten samtidigt som man erbjuds utmärkta möjligheter att marknadsföra sitt företag via annonser på hemsidan, skyltar vid tee och vid klubbhuset och flaggor på green.

Vi skulle vara tacksamma om ni vill överväga om någon av er har ett intresse och möjlighet att bli sponsor till klubben. Annars kanske ni känner någon som ni tror skulle vara intresserade av att bli sponsor och får gärna sprida bifogade sponsorerbjudande./explorer/files/Erbjudande%20till%20partners%202015.pdf

Idag är åtta av nio hål tillgängliga för sponsorer. Bifogat är ett blad med ett antal förslag till olika typer av samarbetsavtal med Danderyds Golfklubb.

Vi önskar er en härlig sommar och hoppas se er på golfbanan,

Danderyds Golfklubbs styrelse

Golf dagläger v.25

• 20 jun 2015

Nu har vi haft sista dagen av golf daglägret v.25 och vi är jättenöjda.

Strålande sol nästan alla dagar och fantastiska juniorer. Dagarna har rusat förbi och tiden har kännts knapp- men så blir det när man har kul!

Många priser har delats ut och vi är väldigt stolta över juniorernas utveckling.

Hoppas att vi ser er mycket under sommaren och välkommna till höstträningen!

Glad Midsommar!

testnyhet

• 17 jun 2015

testing 123

Tack för den här terminen...

• 10 jun 2015

...välkomna tillbaka!

Nu är vi inne i sista veckan av Juniorträningarna och de lektioner som har passerat har varit lärorika och roliga. Juniorerna har lärt sig både teori och praktiskt. I början var vädret lite kallt men nu de sista gångerna har solen skinit och kvällarna har blivit riktigt fina!

Vi är jätteglada att så många har velat vara med och hoppas att ni vill vara med oss till hösten också.

Anmälningen är öppen för höstträning och höstlägret. Lägret är precis innan skolstart, vecka 33 Och det kommer att vara likt de lägren som var i början av sommaren. Det kommer alltså att vara fyra dagar, måndag-torsdag och lunch kommer att serveras vid 11-12 tiden.

Tävlingar

• 3 jun 2015

Hej!

I söndags hade vi tävlingen Två Generationer och vi blev positivt överraskade av att se så många utav er här! Det var en spännande tävling och de som kammade hem segern vad Gard och Roar Hagen-stort grattis!

Nästa söndag, 7/6, är det Junior- och Seniortävling och vi hoppas på att få se minst lika många här då. Tävlingsformen är poängbogey och startavgiften är 50kr.

Anmälning sker genom att antingen komma ner till klubben, mejla traning@danderydsgk.se eller ringa Per Andersson; 070-895 32 32

Varmt Välkomna, hoppas att vi kan få se många av er här

Danderyds Golfklubb

Juniorträning 2015

• 1 jun 2015

Nu är vi inne i fjärde veckan på juniorträningarna för i vår. Snart har hälften av träningspassen passerat och vi har märkt stor skillnad på slagen. Under dessa träningar har vi bland annat tränat på järnslag, pitch, chip, putt och bunker som ni kan se här nedanför. Vi hoppas att alla har haft det kul på träningarna, det har vi haft!