Årsmöte Våren 2015

• 3 mar 2015

Som tidigare meddelat kallar Styrelsen medlemmar i Danderyds Golfklubb och medlemmars målsmän till Årsmöte/Vårmöte den 25 mars kl. 18.30 i Danderyds Golfklubbs klubbhus Edsbergsvägen 2.

Nedan se Föredragningslista.

Styrelsens verksamhetsberättelse med resultat och balansräkning finns här på hemsidan senast den 17 mars 2015

Föredragningslista vid Danderyds Golfklubbs Årsmöte/Vårmöte

Mötets öppnande

1         Fastställande av röstlängd för mötet.

2           Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt.

3           Fastställande av föredragningslista.

4           Val av ordförande och sekreterare för mötet.

5           Val av två protokolljusterare, tillika rösträknare, som jämte ordföranden skall justera mötesprotokollet.

6      a    Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhets­året,

b   Styrelsens årsredovisning (resultat‑ och balansräkning) för det senaste räken­skapsåret.

7           Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verk­samhets‑ och räkenskapsåret.

8           Fastställande av resultat‑ och balansräkning samt disposition av överskott re­spektive underskott i enlighet med balansräk­ningen.

9           Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.

10       Val av valberedning.

11         Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motio­ner.

12       Övriga frågor (information och diskussion).