Nya tees!

• 10 nov 2020

Under vecka 46 inleds arbetet med nya utslagsplatser på Danderyds Golfklubb. Dessa kommer att bli större och av bättre kvalité än tidigare. Under arbetets gång och tills det är helt slutfört kommer provisoriska tees användas. Inledningsvis blir det på några hål men undan för undan kommer det tillslut gälla samtliga utslagsplatser.

Provisoriska tees kommer att bestå av vanliga slagmattor placerade längre fram och kommer att definieras av att både de gula och röda kloten placeras vid mattorna, alltså alla spelar från samma tee. Vi uppmanar alla att ta särskild hänsyn till de som deltar i arbetet!

De nya utslagsplatserna kommer att öppnas till säsongstarten 2021.

Banan är öppen med vintergreener tillsvidare och det är bollränna som gäller. Gäster betalar 50 kr i vintergreenfee via Swish enligt anvisningar vid klubbhusentrén. I den stora vita lådan vid samma entré finns ett antal små slagmattor som kan vara bra att använda vid extra blöta/leriga lägen. Kom ihåg att lämna tillbaks dessa!

Det är samma regler för spel som gäller när banan är öppen även vintertid och dessa beskrivs här ovan på startsidan.

Välkomna!