Greenfee

Banan är under golfsäsong öppen alla tider för greenfeespel.

VINTERGOLF, detta gäller:

Banan håller öppet med provisoriska greener vintertid när vädret så tillåter. På hemsidans startsida uppdateras info om banans status.

- Inga bokade tider behövs
- Alla slag från fairway och ruff slås från slagmatta som finns i lådan vid klubbhusentrén
- Vagnförbud råder vintertid
- Icke medlemmar betalar 50 kr med Swish
- Alla som spelar banan måste ha aktiva golf id

****

Detta gäller under ordinarie golfsäsong

Starttid erhålles:

I klubbhuset under öppettider med utskrift av scorekort baserat på ditt hcp, On Tag
- På nätet via "min golf" alt. appen "min golf bokning"
- På telefon 0768 738897, när receptionen håller öppet.

Bokningsbara tider alla dagar från 06.00-20.00. Vid spel före eller efter bokningsbara tider gäller först till kvarn.

GREENFEE 2024

Junior
150 kr / 9 hål          250 kr / 18 hål

Senior
275 kr / 9 hål          425 kr / 18 hål

Gäst till medlem i Danderyds GK

Junior
100 kr / 9 hål          150 kr / 18 hål

Senior
225 kr / 9 hål          325 kr / 18 hål

****

När får jag spela banan?

För att spela golf på Danderyds GK som greenfeegäst ska du ha officiellt hcp 54 eller lägre och ett aktivt golf id. Nybörjare under utbildning är välkomna tillsammans med fadder. Lägsta ålder för fadder är 16 år, personen har aktivt golf id och minst två års erfarenhet. Även nybörjaren har ett golf id, antingen genom medlemskap i golfklubb eller via: Börja spela golf.
Nybörjaren har genomgått praktisk grundutbildning för utbildad tränare, slutfört kunskapstest online via "min golf" och gått minst två åskådarrundor innan spel på banan med fadder är aktuellt. Fadderrundor tillåts endast i två-bollar och förslagsvis när beläggningen på banan är förhållandevis låg.

****

Kontroller av att klubbens regler för spel på banan efterlevs samt att greenfeeavgift har erlagts görs kontinuerligt, också när receptionen är stängd.

Hjälp oss att bibehålla banans finish genom att återplacera uppslagna torvor samt laga nedslagsmärken, tack!

VÄLKOMNA TILL DANDERYDS GK!