Juniorer

Danderyds GK är en golfklubb med stort fokus på barn och ungdom och erbjuder en bred verksamhet för dessa. Hos oss ska det vara enkelt och förhållandevis billigt att komma igång med spelet, klara Grönt Kort, och kunna fortsätta spela och utvecklas hela golflivet! Vi välkomnar alla barn och ungdomar, nybörjare och erfarna!

Vi är stolta över att idag ha drygt 500 juniormedlemmar vilket utgör nästan 50% av klubbens totala medlemstal.

***
Danderyds GK vill ge så många juniorer som möjligt chansen att spela golf. För bättre golf, bra tempo och hög säkerhet och inte minst bra sammanhållning erbjuds träning under vår- och hösttermin för juniorer 6-17 år på olika  nivåer:

- Prova På    Juniorer 9-17 år, ett tillfälle tidig vår

- Level 0       Knattegolf, 6-8 år

- Level 1       Nybörjare Junior/mot Grönt Kort, 9-17 år

- Level 2       Juniorer med hcp 37-54, 10-17 år

- Level 3       Juniorer med hcp 36 och lägre, 10-17 år

2024 gäller följande:

För deltagande i Level 1-3 krävs medlemskap i klubben och paketpris erbjuds för nya medlemmar, 2 300 kr (kurs inkl. medlemskap). För icke medlemmar som anmäler sig till höstterminen gäller erbjudandet om medlemskap resterande 2024, efter avslutad kurs, samt hela 2025.
Innan respektive termin börjar genomförs Prova På Golf där icke-medlemmar vid ett tillfälle får chansen att testa golf under ledning av utbildade tränare. Därefter kan de som önskar gå vidare till Level 1 kursen och medlemskap i klubben.
Utöver träningar vår och höst genomförs klubbens mycket populära Juniorläger under sommarlovets tre första veckor, samt veckan före skolstart. Läger är öppna för juniorer 9-17 år som har hcp eller genomgått Level 1 och är nära grönt kort. Medlemmar har förtur och lägre pris på läger.

***

Vi välkomnar att deltagarna tränar både vår och höst, därför ges förtur samt rabatterat pris på höstterminen till alla som deltagit under våren.
All juniorverksamhet leds av våra duktiga tränare Per Andersson och Fredrick Andréason med hjälp av äldre juniorer som ledare.

***

Under vintern arrangerar Danderyds GK inomhusträningTäby Indoor Golf. Här är både juniorer och vuxna välkomna. Boka här: VINTERTRÄNING

***

Under länken: Boka aktivitet finns aktuella kurser/aktiviteter upplagda med datum, tider, priser samt övrig info. Medlemmar kan boka direkt online och är man inte medlem i klubben behöver konto skapas innan bokning kan göras och det görs också under: Boka aktivitet
Vid frågor går det också bra att ringa receptionen på: 0768 738897 (under säsong) eller mail till: info@danderydsgk.se

***

Vad krävs för att erhålla hcp 54/Grönt kort?
Via länken: Börja spela golf finner du det mesta du behöver veta som nybörjare i spelet golf, bl.a hur du tar grönt kort och erhåller ett hcp.

Välkomna till Danderyds GK!