Fadderrundor

Vad förväntas av faddern?
Faddern ska ha ett lägre hcp än 54, ett aktivt golf id med minst ett års erfarenhet och vara minst 16 år gammal. Nybörjaren ska med hjälp av faddern få praktisk övning i golfvett, inte minst när det gäller säkerheten på banan. Faddern har också ansvar för att det resultat som leder till godkännande för grönt kort, hcp 54, är korrekt.

Fadderrundor tillåts endast i två-bollar och gärna när beläggningen på banan är förhållandevis låg. För greenfeegäster tillåts endast fadderrundor på vardagar när receptionen är öppen.

Vad förväntas av nybörjaren?
Även nybörjaren har ett golf id, antingen genom medlemskap i golfklubb eller via denna länk: Börja spela GolfNybörjaren har slutfört teoriutbildningen online, gått minst tre åskådarrundor samt genomgått praktisk grundutbildning innan spel på banan tillsammans med fadder kan bli aktuellt.

Vad krävs för att erhålla hcp 54 / Grönt Kort?
Via länken: Börja spela Golf  finner du det mesta du behöver veta som nybörjare för att komma igång med spelet golf, bl.a hur du tar grönt kort och erhåller ett hcp.

När de praktiska och teoretiska proven är genomförda med godkänt resultat kan aktivering av golf id endast göras av en golfklubb.

Registrering Greenfee
För greenfeegäster sker ankomstregistrering i receptionen, både för fadder och den som ska spela fadderrunda, och greenfee betalas över disk med kort eller Swish.