Full fart på Juniorläger!

• 3 jul 2024

Under veckorna 25-27 har tre Juniorläger genomförts på Danderyds GK. Fullbokat, full fart och roliga dagar! Under v 33, 12-15 aug, hålls sommarens sista läger och det finns gott om platser kvar.
Juniorer som är medlemmar i klubben bokar direkt via: Boka aktivitet.
Icke medlemmar skickar förfrågan via e-post: info@danderydsgk.se

Läs mer om läger här: Juniorläger

Sommaren är här!

• 12 jun 2024

Vi är nu en dryg månad in i säsongen och efter hårt arbete från vår banpersonal är banan riktigt fin! En lång period med sol och torka har följts av välbehövligt regn som ger god energi till gräset.

SOMMARLOV!
Ett, som vanligt, efterlängtat sommarlov har inletts och klubbens juniorer får mer tid för golfen. Jättekul såklart men när trycket ökar behöver också uppmärksamhet kring säkerhet och andra centrala delar av spelet på banan skärpas. Här är några viktiga punkter för alla, inte bara juniorer, att ha koll på:

- Kom i tid till bokad starttid!
- Starta inte före bokad tid så blir det bra flyt!
- Alla som spelar behöver eg
en bag/utrustning, ej tillåtet att dela!
- Alla i gruppen skriker FORE vid minska risk att någon kan träffas!
- Banpersonal har alltid förtur under deras arbete!
- Håll 1 boll i spel och försök att få den i hål på så få slag som möjligt!
- Banan är ej ett övningsområde där man får flera chanser att lyckas!
- Vårda banan, lägg tillbaks uppslagen torv och laga nedslagsmärken!

JUNIORLÄGER
Under veckorna 25-27 genomförs klubbens mycket populära sommarläger för Juniorer. Måndag-torsdag mellan 09.00-15.00 respektive vecka samlas deltagarna för lärorika och roliga dagar tillsammans. För övriga medlemmar finns goda möjligheter till spel som vanligt under lägerveckorna.

MIDSOMMAR
Klubbhus och reception håller stängt under midsommarafton och midsommardagen. Banan är öppen för spel som vanligt och bokning görs via "min golf bokning". Gäster är välkomna och betalar greenfee via Swish enligt anvisningar vid klubbhusets entré.
Vagnar går inte att hyra under dessa dagar så har man ingen egen är det klokt att använda halvset som är lättare att bära.

Trevlig Midsommar!

Sommarläger vecka 27!

• 22 maj 2024

Danderyds GKs sommarläger för juniorer 9-17 år är mycket populära! Under v25 och v26 är det helt fullbokat men till v27 finns det fortfarande ett fåtal platser kvar. Medlemmar i klubben bokar genom sina medlemskonton via länken: BOKA AKTIVITET
Vi kan redan nu välkomna icke medlemmar till lägret v27 och förfrågan mailas till:  info@danderydsgk.se  Viktigt att påpeka är att alla deltagare behöver ha klargjort grundutbildning, både praktiskt och teoretisk. Grönt Kort är inget krav men man ska vara nära att klara detta.

Lägret genomförs mån-tor 09.00-15.00 och vi är på Danderyds GK hela tiden. Klubbens erfarna tränare Per Andersson och Fredrick Andréason tillsammans med rutinerade ledare hälsar alla deltagare välkomna till en rolig och givande vecka! Lunch ingår och serveras varje dag vid 12.00.

Medlemmar betalar 2 500 kr och icke medlemmar 3 100 kr. Medlemskap i klubben kostar 1 250 kr i årsavgift för juniorer om intresse finns för det.

VÄLKOMNA!

Höstterminen öppen för bokning!

• 7 maj 2024

TRÄNINGSGRUPPER & LÄGER
Vårens träningsgrupper för knattar och juniorer är nu igång och det är, mycket glädjande, fullbokat i alla grupper! Vi har nu lagt ut höstterminens grupper för bokning och medlemmar anmäler sig här: Boka aktivitet
Juniorer som inte är medlemmar ännu går in och läser mer här: Juniorer

Våra läger v25 och v26 är fullbokade men det finns fortfarande gott om plats v27. Sommarens sista läger hålls under v33 och där finns också gott om plats. Medlemmar har förtur till läger.

VÄLKOMNA!

Banan öppnar Lördag 4 maj!

• 1 maj 2024

Efter ett mycket efterlängtat väderomslag med sol och värme och med en prognos som ser riktigt bra ut framöver har det beslutats att öppna Danderyds GK nu på lördag 4 maj. Anledningen att vi väntar till helgen är att banan får ytterligare tid att torka upp då vattennivåerna är mycket höga. Dessutom får greenerna på hål 5 och 6 lite extra tid för återhämtning då dessa tagit mest stryk under vintern. Vi kommer att öppna banan med ordinarie greener på alla hål.

Starttidsbokning är öppen och görs via "min golf" eller appen "min golf bokning"

Det kommer att vara fortsatt blött på vissa ställen och står det vatten eller kommer upp vatten när man tar sin stance så droppas bollen med fördel utan pliktslag för tillfälligt vatten. fairway är det möjligt att tillsvidare lägesförbättra inom ett scorekort, ej närmare hål.

Det är också önskvärt att alla som har möjlighet bär sin bag inledningsvis så undviker vi att det blir onödigt uppkört av vagnar på blöta ställen.

Var extra noga nu med att lägga tillbaks uppslagen torv på spelfältet samt laga nedslagsmärken på greenerna, TACK!