Vinterträning Ullna

• 16 okt 2019

Vinterträning 2020 på Golfpunkten Ullna

Klubben är glada för att vi även 2020 kan erbjuda vinterträning – anmäl dig och dina familjemedlemmar redan nu.

Deltagare:

Alla Klubbmedlemmar och familjemedlemmar, som inte är medlemmar av Danderyds Golfklubb.

Juniorer och vuxna tillsammans - det är trevligt och underlättar transporterna för er

Vi tränar:

Februari till april en gång i veckan (sju tillfällen)

Ingen träning på sportlov och påsk – sista träningen blir på golfbanan!

Det finns träningsmöjligheter mån, tis och söndag.

Sön: Grupp 1, 10-11.30, Grupp 2, 12-13.30, Grupp 3, 14-15.30

Mån: Grupp 4, 18-19.30,

Tis: Grupp 5, 18.00 - 19.30

Själva träningen:

Klubbens PGA tränare Per – en välkänd profil i klubben såväl bland juniorer som vuxna elever – står for träningen.

Grupperna är små, ca 8 deltagare som tränar i en timme på matta plus en ½ timme med puttning o.d.

Bokning medlemmar:

Boka din kurs på hemsidan! http://www.danderydsgk.se/

Gå till "Boka aktivitet" och logga in.

Bokning andra:

Icke medlemmar av klubben skriver till info@danderydsgk.se och upplyser:

Vilken träningstidpunkt önskas – grupp 1-5

Namn

Golf id eller Ålder

Mailadress

Mobil nr.

Ev. vem du vill vara i grupp med.

Vad kostar det:

Pris för dessa 7 lektioner:

Kr. 1500: - Juniorer

Kr. 2000: - Vuxna – över 21 år.

Klubben kommer att fakturerar på mail i januari 2018

Klubben förbehåller sig möjligheten att ställa in en kurs om inte minst 5 deltagare anmäler sig – eller ev. avtala om att byta grupp. Om intresset blir större vill vi försöka att utöka med flera kurstillfällen.

Styrelsen och Per Andersson

PS: Per kan också erbjuda privatlektioner, då väljer du själv tid och tillfälle.
Per Andersson telefon: 0708953232

Trevlig höst

• 5 okt 2019

Trevlig höst önskar Golfklubben

Efter en runda i solsken idag fick jag inspiration till att skriva en liten rapport från banan.

Vi har djupdressat alla fairways med 200 ton golfjord och sått massor av gräs – allt för att göra banan bättre!
Regnet har redan fått den nya jorden att sjunka ner och gjort fairways mera mjuka. Ta tillfället och ta en höstrunda och se själv.

Dave är i full gång med att göra övningsområdet fint med tre tränings hål, delvis på det outnyttjade området.
Tillsammans med ett säkerhetsnät vi har ansökt om hos kommunen får vi riktigt fina träningsförhållanden för juniorer nästa säsong. (se bild)

Vi återkommer snart med Pers vinterträning i Ullna med start i vecka 7 – 2020.
Vi planerar även vinter greener igen i år

Välkomna

PS vi har årsmöte den 27 november kl.18.30 i Klubbhuset