Nytt från Klubben - och en fråga

• 29 aug 2018

Nu har banan fått regn och med våra fina greener är den helt på topp. Kom och spel, bjud in era golfvänner på greenfee och njut av sensommaren.
Du vet väl att för nya intresserade gäller att om man blir medlem nu kommer medlemskapet gälla även hela 2019.
Vår PRO Per Andersson ger privatlektioner – är det något i ditt spel du vill förbättra – ring Per på tel. 0708953232
Vi är nu i full gång med att planera förbättringsprojekt för banan under höst och vinter. Hör gärna av er om ni har förslag.
Vi kommer att ”hålpipa” greenerna för att de bättre ska hålla över vintern. Dessutom förbättrar vi vissa tee, beskär och tar ner några träd, tar bort sly, ser över dränering mm. Vi hoppas kunna utföra detta utan störa spelet på banan.
En Fråga:
Vi planerar att frostsäkra vattnet till klubbhuset så det går att använda under vintern. Som ideell förening har vi begränsade resurser och vill höra om någon i vår medlemskrets själv vill eller kan rekommendera ett rimligt rörmokeri som kan bistå oss med detta. Ring Ebbe tel. 0733167536 eller mejla på info@danderydsgk.se.

Klubbmästerskap 2018

• 29 aug 2018

Nu är det dags för klubbmästerskap i Danderyds GK. Kom och tävla och bli årets klubbmästare.

Vi tävlar flera olika klasser.

Söndag den 2 september Start kl 10.00,  tävlingen är på 9, 12 eller 18 hål (åldersbestämt).

Anmälan till tävlingen sker senast lördag kl 16.00 genom att fylla i anmälan i klubbhusets reception eller majle till info@danderydsgk.se. I anmälan fyller man i exakt handikapp tillsammans med övrig info  - ålder. Baserat på detta kommer vi försöka sätta ihop lämpliga bollar för söndagen.

Väl mött

Tävlingsledningen

Medlemskap 2018/19

• 23 aug 2018

Bli medlem nu och medlemskapet kommer då även att gälla hela 2019.

Höstens tävlingar

• 18 aug 2018

Nu är höstens tävlingar inlagda. 2 generationers scramble den 26 aug och 9 sept. Klubbmästerskap är den 2 sept.