Banan Öppen!

• 25 okt 2023

Nu är det verkligen höst, vissa stunder gränsar det nästan till vinter, och det är lugnt på Danderyds GK.

BANAN FORTSATT ÖPPEN!
Som läget är nu håller banan öppet med ordinarie greener till 8 november. Då avgränsas greenerna med rep och flaggor flyttas till vintergreener.
För spel bokas starttider som vanligt och icke-medlemmar betalar greenfee med Swish enligt anvisningar vid entré till klubbhus.

RECEPTION/KLUBBHUS STÄNGER
Reception och klubbhus håller öppet till och med fredag 27oktober och stänger därefter officiellt för säsongen. Fram till stängning av ordinarie greener kommer personal att vara på plats i klubbhus på vardagar men inte på helt bestämda tider. Vi svarar i telefon, 0768 738897, vardagar mellan 09.00-15.00 och det går också bra att maila: info@danderydsgk.se

Frosttider!

• 8 okt 2023

Normalare höstväder har nu anlänt med kyligare temperaturer. Danderyds GK är fortsatt i fint skick och som tidigare nämnts hoppas vi kunna ha öppet åtminstone hela oktober ut.

Banan får tillsvidare ej spelas/beträdas vid frost! Den frost vi har nu släpper som regel runt 09.30, så tidiga morgonrundor kan få avstås emellanåt Om vi, längre fram, efter ordinarie greeners stängning kan ha banan öppen med vintergreener är spel vid frost dock tillåtet.

Vi rekommenderar också att spela med lägesförbättring på fairways inkl. foregreens, den "finklippta dela av spelfältet". Markera bollen, lyft och rengör för att sen placera den inom ett scorekort från markeringen, dock ej närmare hål. Vid spel med lägesförbättring från den finklippta delen kan rundor fortfarande registreras i "min golf".

Trevlig höstgolf!