Höstaktiviteter

• 26 jul 2018

Augustilägret och Juniorträningen till hösten

Lägret v.33 (13-16 augusti)

Det finns fortfarande platser kvar på lägret i augusti. Välkommen att anmäl din junior på hemsidan.

Per tackar samtidigt alla lägerdeltagarna från veckorna 25-27. Det var väldigt trevliga och uppskattade läger. Både deltagare och tränare medverkade verkligen till att det kanske blev några av de bästa lägren klubben har haft, enligt Per.

Juniorträningen

Du är nu välkommen att anmäla dig till höstens träning.

• Nybörjarträning – träna mot grönt kort
  • Allmän träning – bli en bättre golfspelare
  • Utvecklingsträning – sänka handicap och delta i tävlingar med andra klubbar.

Nya juniorspelare

Känner ni någon som gärna vill börja spela golf kan de under hösten bli medlemmar och medlemskapet kommer då även att gälla hela 2019. De kan börja på nybörjarträningen eller om de redan är golfspelare kanske träna eller delta i lägret.

Mvh

När spelar du på banan

• 23 jul 2018

Bästa medlem – Vi vill veta när du spelar på banan!

Vi kommer nu att återinföra en rutin när du spelar på vår golfbana!  Vi vill att medlemmar som spelar på banan gör en enkel registrering innan ni går ut i en bok som ligger i ”Greenfee lådan”.

Orsaken är först och främst att få bättre vetskap om hur banan utnyttjas för att på bästa sätt anpassa bemanning och service. Det bidrar också till att minimera antalet spelare som inte betalar. Våra kontroller visar att det inte sker i någon större omfattning, men vi tror att en registrering av alla som spelar bidrar till mer ordning och reda.

Vi hoppas att ni som medlemmar i klubben tycker detta är bra och vill hjälpa till att förbättra klubbens erbjudande.

Vi ser också att det är många som spelar på banan nu vilket vi är glada för. I år är banan också bra att spela på – vår banchef har trots det torra vädret lyckats hålla greenerna i fint skick.

Mvh

Styrelsen