Banrapport 29 mars

• 28 mar 2017

Banan är nu öppet för spel på vintergreener och banpersonalen (David, Nils, Henrik, m.fl.) har börjat förberedelser för banöppningen vilken blir senare under april månad. Vårens ankomst har tagit sin tid och vi fortfarande får räkna med kalla dagar och nätter även om den senaste veckan med varmare temperaturer har givit vårkänslor.  Marken är dock fortfarande kallt och det dröjer minst någon vecka innan grästillväxten kommer igång. Vi har i dagarna klippt greenerna och dressat med sand som första delen av förberedelsearbetet.  Vi kommer att gödsla och bevattna greenerna när marktemperaturen ökar, förhoppningsvis i mitten av nästa vecka, följt av ytterligare klippning och dressning innan vi öppnar greenerna.  En del greener har drabbats av vinterskador, troligen svampangrepp, och gödslingen kommer att hjälpa gräset reparera sig.  Vi öppnar greenerna så fort vi bedömer det möjligt med hänsyn tagen till naturens gång och hoppas att våren kommer snart med full kraft. Med lite tur blir detta om ett par veckor. Vi kommer även att lufta och stödså greener mot slutet av april och detta förhoppningsvis lägger grunden för att greener kommer att hålla en god kvalitet under säsongen.

Banpersonalen

Stora städdagen 1 april

• 24 mar 2017

Välkommen till Danderyds Golfklubbs ”Stora Städdag” på lördag den 1 april!

Nu närmar sig årets golfsäsong och det är dags att färdigställa banan och göra den i toppskick. Vi bjuder därför in alla medlemmar till en traditionsenlig gemensam städdag. Vi krattar löv, samlar in grenar, rensar vattendrag och mycket annat. Vi startar ca kl. 9.00 och beräknar hålla på till ca 15.00, men kan ni bara vara med ett par timmar är ni naturligtvis också välkomna!

Alla är välkomna och klubben serverar kaffe och korv mm från grillen.

Henrik Kjellberg kommer att dela ut uppgifterna till oss. Oömma kläder rekommenderas, speciellt vattentåliga skor eller stövlar.

Vi i styrelsen kommer naturligtvis finnas på plats och som vanligt är vi alltid intresserade av att få in era synpunkter på klubben.

Vi hoppas detta blir ett trevligt tillfälle för klubbens medlemmar att umgås på ett hyggligt sätt och samtidigt ladda inför den kommande säsongen!

Vi ses på lördag den 1 april – varmt välkomna då!

Juniorträning & Läger

• 24 mar 2017

Hej alla juniorer!

Våren närmar sig med stormsteg! Banan är sedan en tid tillbaka öppen med vintergreener, men vi hoppas kunna starta med spel på riktig greener så snart vädret tillåter.

Det har varit ett stort intresse för våra junioträningar och läger och vi har fått många anmälningar. Har du ännu inte anmält er till juniorträningarna är det därför viktigt att göra det så fort som möjligt.

Golflägren vecka 25 och 26 är redan fullbokade. Vi har därför valt att lägga in ytterligare ett läger under vecka 27. Det är också platser kvar i vecka 33, veckan före skolstart.

Årsmöte 22 mars

• 14 mar 2017

Styrelsen kallar medlemmar i Danderyds Golfklubb och medlemmars målsmän till Årsmöte/Vårmöte onsdag den 22 mars kl. 18.30 2017 i Danderyds Golfklubbs klubbhus Edsbergsvägen 2.

Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhets­året och styrelsens årsredovisning (resultat‑ och balansräkning)  även  Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning finns på hemsidan nu. (se links nedan)

Även föredragningslista /explorer/files/KALLELSE%20TILL%20ARSMOeTE_Varmoete%202017.pdf