Glad Påsk

• 27 mar 2018

Ännu ett lyft för golfbanan!

Vi har en vision om att skapa en golfbana på en hög nivå. Danderyds golfklubb har bra förutsättningar för att utvecklas vidare, tex genom förbättrade greener, fasta utslagsplatser och bättre generell skötsel.

Klubben har därför anställt en banchef som kommer att ha ansvaret för golfbanan och dess skötsel. David (Dave) Rigby är 32 år och har en gedigen utbildning i ledning och skötsel av golfbanor. Dave har arbetat på golfklubbar i England, USA, Nya Zealand och sedan 2006 i Sverige, bl. a. på Fågelbro Golf & Country Club, som banchef på Björnhagens Golfklubb och på GML sport.

Vi tror att vår satsning kommer att göra banan än mer attraktiv för alla kategorier spelare. Även om allt inte kan genomföras direkt skapar vi förutsättningar för Danderyds Golfklubb att fortsatt satsa på att ge ungdomar både en god start och utvecklingsmöjligheter inom golfen.

Vi hoppas att du som medlem uppskattar vår satsning och vill sprida budskapet till dina golfvänner.

Passa på att träffa Dave på banan och kom med era synpunkter och förslag på förbättringar på banan!

Andra Nyheter

• Banan ligger fortfarande under snö och is. Så fort den smälter går vi igång med att göra klar till säsongen – det blir hektiskt! Vi kommer att kalla till en städdag, men alla är välkomna att hjälpa till att ta en kratta så snart det blir möjligt att gå igång.
  • Kom ihåg att anmäl till juniorträningen och lägren. Per är i fin form från vinterträningen!
  • Vill du bli sponsor?  Vi har alla möjligheter för god exponering med ett ändamål med att främja ungdomsgolfen. Kontakta oss på info@danderydsgk.se

En uppmaning

Du har väl inte glömt att betala ditt medlemskap. Saknar du fakturan – skicka ett mail till  faktura@danderydsgk.se

2017 Årsredovisning

• 14 mar 2018

Hej,

Bifogad 2017 Årsredovisning:

/explorer/files/Arsredovisning%20Dan%20GK%202017.pdf

Välkommen på årsmötet torsdag den 22 mars kl. 18.30 2018 i Danderyds Golfklubbs klubbhus,Edsbergsvägen 2.

Föredragningsliste:

/explorer/files/KALLELSE%20TILL%20ARSMOeTE_Varmoete%202018.pdf

Friskvårdsförmån seniormedlem

• 11 mar 2018

Medlemsavgift och spelavgift.

För 2018 gäller att golf är godkänt som skattefri friskvårdsförmån.

Danderyds Golfklubb ger naturligtvis också denna möjlighet för sina medlemmar.

För tidigare senior medlemmar:
Vi skickade ut årsfakturor innan detaljerna var klara om tolkningen av de nya reglerna. För de som önskar och kan använda friskvårdsbidrag kan vi skicka en specificerad årsfaktura, som  visar vilken del av totalsumman som avser medlemsavgift och vilken del som avser spelavgift, då det enbart är spelavgiften som räknas som en skattefri friskvårdsförmån. Om du är intresserad av detta, meddela oss via mail på: faktura@danderydsgk.se. Har du redan betalt får du en ny faktura med denna specifikation.

Medlemsavgiften i Danderyds Golfklubb är för seniorer 500 kr. Den övriga del av årsfakturan är spelavgift som är den friskvårdsberättigade delen.

Vil du läsa mer om reglerna och vem som kan få friskvårdsbidrag se: