Banan öppen med vintergreener!

• 22 nov 2023

Danderyds GK håller nu banan öppen med vintergreener tillsvidare. Kanske inte så många som är sugna på golf i det bistra vädret....? Kylan har dock gjort att underlaget är fastare igen och det kan således bli halt på vissa ställen. Observera att vagnförbud råder när banan är öppen vintertid.

Använd slagmatta som finns i lådan vid entrén till klubbhus. Ickemedlemmar Swishar 50 kr i vinter-greenfee, innan spel, enligt anvisningar vid klubbhuset.

VÄLKOMNA!

Banan stängd!

• 8 nov 2023

Danderyds GK håller banan helt stängd då det nu är mycket blött och lerigt. När vi eventuellt kan öppna igen med vintergreener meddelas här på hemsidan.

Ordinarie säsong går mot sitt slut!

• 6 nov 2023

Efter en blöt senhöst närmar vi oss nu slutet av ordinarie säsong på Danderyds GK.

Året då klubben fyllde 50 blev en bra säsong med stabilt medlemstal där vi glädjande ser ytterligare ökning bland Juniorer samt Seniorer 65+. Positivt är också att fler medlemmar tar med gäster och spelade rundor har också totalt sett ökat.

Klubbens aktiviteter för Juniorer såsom träningar vår/höst, sommarläger samt tävlingar har varit mycket populära! Vårterminens program för träningar och läger öppnar för bokning via hemsidan under januari månads andra hälft.

Banan
Ordinarie greener stänger efter tisdag 7 november och öppnar igen, om vädret tillåter, med vintergreener från måndag 13 november. Helt stängt däremellan således. Under den perioden förbereds banan för vintern med bland annat bekämpningsmedel mot snömögel på greenerna.

När banan håller öppet vintertid är det obligatorisk användning av slagmatta för alla slag från fairway samt ruff. Mattorna finns i vita lådan vid entrén till klubbhuset och kom ihåg att återlämna dem där efter avslutat spel. Det råder också vagnförbud under hela vintersäsongen.

Icke-medlemmar betalar vintergreenfee, 50 kr via Swish, enligt anvisningar på tavlan utanför klubbhuset. Bokad starttid behövs ej under vintersäsongen. Endast medlemmar och gäster med aktiva golf id har rätt att spela banan, precis som under ordinarie säsong.

Klubbhus och reception är nu stängt för säsongen och för kontakt hänvisar vi till mail: info@danderydsgk.se.

Vädret styr fortsatt och blir det för blött eller kommer snö stänger banan helt tillsvidare. Vi uppdaterar löpande med information via hemsida och nyhetsbrev. Blir det tillräckligt med snö brukar ideella krafter från Enebybergs IF spåra för skidåkning på banan.

Vinterträning med Fredrick Andréason
Program för vinterträning och andra inomhusaktiviteter kommer att mailas ut senare under november månad. Det planeras för både träningar i olika former samt tävlingar Täby Indoor Golf

TACK!
Vi vill självklart också tacka alla medlemmar och gäster för denna säsong och välkomnar er varmt välkomna till 2024!

Vänliga hälsningar!

Styrelse & Personal