Gruppträning

Gruppträning på Danderyds Golfklubb 2024.

Danderyds GK är en golfklubb med stort fokus på barn och ungdom och erbjuder en bred verksamhet för dessa. Hos oss ska det vara enkelt och förhållandevis billigt att komma igång med spelet, klara Grönt Kort, och kunna fortsätta spela och utvecklas hela golflivet! Vi välkomnar alla barn och ungdomar, erfarna som nybörjare.

Vi är stolta över att idag ha drygt 500 juniormedlemmar vilket utgör nästan 50% av klubbens totala medlemsantal.

***
Danderyds GK vill ge så många juniorer som möjligt chansen att spela golf. För bättre golf, bra tempo och hög säkerhet på banan erbjuds träning under vår- och hösttermin för juniorer 6-17 år på olika  nivåer:

- Prova På    Prova på för juniorer 9-17 år, ett tillfälle tidig vår

- Level 0       Knattegolf, 6-8 år

- Level 1       Nybörjare Junior/mot Grönt Kort, 9-17 år

- Level 2       Juniorer med hcp 37-54, 10-17 år

- Level 3       Juniorer med hcp 36 och lägre, 10-17 år

2024 gäller följande:

För deltagande i Level 1-3 krävs medlemskap i klubben och paketpris erbjuds för nya medlemmar, 2 300 kr (kurs inkl. medlemskap). För de icke medlemmar som anmäler sig till höstterminen gäller erbjudandet om medlemskap resterande 2024, efter avslutad kurs, samt hela 2025.
Innan respektive termin börjar genomförs Prova På Golf där ickemedlemmar vid ett tillfälle får chansen att testa golf under ledning av utbildade tränare. Därefter kan de som önskar gå vidare till Level 1 kursen samt medlemskap i klubben.
Utöver träningar vår och höst genomförs klubbens mycket populära Juniorläger under sommarlovets tre första veckor, samt veckan före skolstart. Läger är öppna för juniorer 9-17 år som har hcp eller genomgått Level 1 och är nära grönt kort. Medlemmar har förtur och lägre pris på läger.

***

Vi välkomnar att deltagarna tränar både vår och höst, därför ges förtur samt rabatterat pris på höstterminen till alla som deltagit under våren.
All juniorverksamhet leds av våra duktiga tränare Per Andersson och Fredrick Andréason med hjälp av äldre juniorer som ledare.

***

Under vintern arrangerar Danderyds GK inomhusträningTäby Indoor Golf. Här är både juniorer och vuxna välkomna

***

Under länken: Boka aktivitet finns aktuella kurser/aktiviteter upplagda med datum, tider, priser samt övrig info. Medlemmar kan boka direkt online och Är man inte medlem i klubben redan behöver konto skapas innan bokning kan göras och det görs också under: Boka aktivitet
Vid frågor går det också bra att ringa receptionen på: 0768 738897 (under säsong) eller mail till: info@danderydsgk.se

***

Vad krävs för att erhålla hcp 54/Grönt kort?
Via länken: Börja spela golf finner du det mesta du behöver veta som nybörjare i spelet golf, bl.a hur du tar grönt kort och erhåller ett hcp.

Välkomna till Danderyds GK!

Level 0, Knattegolf

Knattegolf

Är du 6-8 år och vill testa på golf är du välkommen till vår Level 0 träning. Vi tränar en gång i veckan vid sex tillfällen där varje pass är 50 minuter långt. Maila intresseförfrågan till: info@danderydsgk.se

Pris för deltagande: 1 200 kr.

-  Att öka ditt intresse för golf och att få nya kompisar

-  Att du vill fortsätta träna och lära dig ännu mer om golf

-  Att du längre fram blir juniormedlem i klubben

Utrustning finns att låna för de som inte har egen.

Level 1, Nybörjare Junior/mot Grönt Kort

Nybörjare Junior

Är du 9-17 år och vill börja spela golf är du välkommen till vår Level 1 träning för nybörjare. Vi tränar en gång i veckan, vid antingen sex eller sju tillfällen beroende på gruppval, där varje pass är 60 minuter långa vid sju tillfällen eller 75 minuter vid sex tillfällen. Gruppfördelningen åldersmässigt är 9-12, 13-17  samt 9-15 år. För deltagande krävs medlemskap i Danderyds GK. Är du ny medlem betalar du 2 300 kr för Level 1 kursen inkl. medlemskap. För de som bokar hösttermin gäller medlemskapet för nästkommande år. För befintliga medlemmar är avgiften 1 300 kr.

-  Att öka ditt intresse för golf och att få nya kompisar

-  Att du ska få möjlighet att kvalificera dig för hcp 54/Grönt kort

-  Att du vill fortsätta träna, gå på läger och kanske tävla när du har lärt dig grunderna

-  Att du blir en nöjd och långvarig medlem i Danderyds GK

Utrustning finns att låna för de som inte har egen.

Level 2 & 3, Junior med hcp 54 och lägre

För dig med hcp 54 och lägre

Är du 10-17 år och har hcp 54 och lägre, eller har genomgått Level 1 och är nära grönt kort, kan du vara med på Level 2 &3 träningen. Vi tränar en gång i veckan vid sex tillfällen där varje pass är 75 minuter långt. För deltagande krävs medlemskap i Danderyds GK. Är du ny medlem betalar du 2 300 kr för Level 2&3 kursen inkl. medlemskap. För de som bokar hösttermin gäller medlemskapet för nästkommande år. För befintliga medlemmar är avgiften 1 300 kr.

Vår ambition är:

-  Att ytterligare öka ditt intresse för golf och lära känna nya kompisar

-  Att du utvecklas samt ge dig förutsättningar för att bli en ännu bättre golfspelare

-  Att väcka ditt intresse för att tävla mer, både på klubben och utanför