Höstplaneringen

• 29 sep 2016

Efter en fin säsong närmar sig hösten även på golfbanan.

Vi planera att hålla banan öppen med sommargreener fram till 24 oktober.

Därefter ska greenerna besprutas mot snömögel och vi gör i år igen ”vintergreener”.

Vi försöker att hålla efter löven så länge det kan spelas på banan.

Receptionen håller öppet från nästa vecka under helgerna fram till 24 oktober om det är golfväder.

Glöm inte årsmötet den 23 november kl. 18.30 i Klubbhuset. Skicka gärna förslag till punkter ni vill ha behandlade på mötet

Hösthälsningar

Danderyds Golfklubb

Tävling med Jarlabanke

• 24 sep 2016

Fredag den 23 september tävlade vi på klubben mot Jarlabanke. Våra juniorer utnyttjade fördelen med hemmabana och vann. Efter tävlingen serverade vi grillad korv. Detta var en uppföljning från förra fredagen då våra juniorer besökte Jarlabanke för en vänskapsmatch. Stort tack till alla involverade!

Resultat i KM 2016

• 4 sep 2016

Idag var det KM och vi har nu nya klubbmästare för 2016. Vi tävlade i 3 klasser, flickor juniorer, pojkar juniorer och herrar seniorer.  Vinnarna blev:

Flickor Juniorer

1) Amanda Chibba