Måndagsgolf för seniorer

• 25 apr 2018

Tycker Du som många andra att det vore roligt att ha sällskap på din

golfrunda?  Vi träffas, alla som vill, på måndagar kl. 10.00 vid klubbhuset,

Beroende på hur många vi blir, indelar vi oss

I bollar. Efter rundan kan de som vill stanna för en stunds "eftersnack".

Hoppas vi ses! Hälsningar Guije

Banan öppen

• 21 apr 2018

NU ÖPPNAR BANAN!

Städgänget gjorde en fantastisk insats under lördagen och allt är klart. STORT Tack!

Banchefen har lyckats trots den sena våren att få greenerna fina.

Välkomna

Äntligen är det vår

• 12 apr 2018

Välkommen till Danderyds Golfklubbs ”Stora Städdag” på lördag den 21 april!
Nu närmar sig årets golfsäsong och det är dags att färdigställa banan och göra den i toppskick. Vi bjuder därför in alla medlemmar till en traditionsenlig gemensam städdag. Vi krattar löv, samlar in grenar, rensar vattendrag och mycket annat. Vi startar ca kl. 9.00 och beräknar hålla på till ca 15.00, men kan ni bara vara med ett par timmar är ni naturligtvis också välkomna!
Vi kommer att dela ut uppgifterna till oss alla. Oömma kläder rekommenderas, speciellt vattentåliga skor eller stövlar. Vi i styrelsen kommer naturligtvis finnas på plats och som vanligt är vi alltid intresserade av att få in era synpunkter på klubben.
Alla är välkomna och klubben serverar kaffe och korv mm från grillen. Vi hoppas detta blir ett trevligt tillfälle för klubbens medlemmar att umgås och samtidigt ladda inför den kommande säsongen!
Vi ses på lördag den 21 april – varmt välkomna då!

Officiell öppning av banan 22 april
Vi jobbar för högtryck för att få banan klar och vi öppnar officiellt söndagen den 22 april – då är den kanske inte helt klar, men spelbar. Redan nu kan ni spela på vinter greener
Efter att vi öppnat banan kommer vi vanligtvis att ha öppet i klubbhuset mellan kl. 10 och 16.
Varmt välkomna till en ny golfsäsong!

Årsmöte Vår

• 10 apr 2018