Höstterminen öppen för bokning!

• 7 maj 2024

TRÄNINGSGRUPPER & LÄGER
Vårens träningsgrupper för knattar och juniorer är nu igång och det är, mycket glädjande, fullbokat i alla grupper! Vi har nu lagt ut höstterminens grupper för bokning och medlemmar anmäler sig här: Boka aktivitet
Juniorer som inte är medlemmar ännu går in och läser mer här: Juniorer

Våra läger v25 och v26 är fullbokade men det finns fortfarande gott om plats v27. Sommarens sista läger hålls under v33 och där finns också gott om plats. Medlemmar har förtur till läger.

VÄLKOMNA!

Banan öppnar Lördag 4 maj!

• 1 maj 2024

Efter ett mycket efterlängtat väderomslag med sol och värme och med en prognos som ser riktigt bra ut framöver har det beslutats att öppna Danderyds GK nu på lördag 4 maj. Anledningen att vi väntar till helgen är att banan får ytterligare tid att torka upp då vattennivåerna är mycket höga. Dessutom får greenerna på hål 5 och 6 lite extra tid för återhämtning då dessa tagit mest stryk under vintern. Vi kommer att öppna banan med ordinarie greener på alla hål.

Starttidsbokning är öppen och görs via "min golf" eller appen "min golf bokning"

Det kommer att vara fortsatt blött på vissa ställen och står det vatten eller kommer upp vatten när man tar sin stance så droppas bollen med fördel utan pliktslag för tillfälligt vatten. fairway är det möjligt att tillsvidare lägesförbättra inom ett scorekort, ej närmare hål.

Det är också önskvärt att alla som har möjlighet bär sin bag inledningsvis så undviker vi att det blir onödigt uppkört av vagnar på blöta ställen.

Var extra noga nu med att lägga tillbaks uppslagen torv på spelfältet samt laga nedslagsmärken på greenerna, TACK!

VÄLKOMNA!