Uppdaterade åtgärder Corona!

• 8 aug 2020

Vi fortsätter att vara uppmärksamma på att undvika smittspridning av Covid 19. Vi undviker för mycket folk i klubbhuset och uppskattar att ni kommer in en åt gången i receptionen! Vi har nu lagt ut krattor i alla bunkrar och den som vill använda dessa gör så annars är det fortsatt klubba och fötter som gäller för att jämna till sanden efter slag. Bolltvättar väntar vi ytterligare med att sätta ut men räknar med att dessa är på plats inom kort.

Vi uppskattar att ni fortsatt hjälper till med återplacering av uppslagen torv och lagning av nedslagsmärken. En av de viktigaste sakerna på Danderyds GK är att vid minsta risk, när sneda slag slås, skrika fore så högt det bara går och att alla i gruppen hjälper till med detta! Vid utslag från ettans tee låt eventuella spelare på nian slå ut och komma fram en bit på hålet innan utslag från ettan görs.

Ha en fortsatt skön sommar och välkomna till klubben!