Vinterträna i Danderyd

• 25 jan 2021

Danderyds Golfklubb har sedan en tid gått i vinterdvala då snö har fallit och temperaturen mestadels varit på minussidan. Men vill du hålla igång svingen ändå och göra det endast ett stenkast från golfklubben finns nu ett spännande alternativ!

Golftränaren Fredrick Andréason som har varit ansvarig för juniorträningen på Danderyds Golfklubb sedan 2020 har dragit igång ett intressant projekt i samarbete med Supercenter Soccer på Enebyängens Handelsplats!

Välkommen att träna golf inomhus hos Indoor Golf Danderyd som nu finns hos SuperCenter Soccer på Enebyängen!

Indoor Golf Danderyd  har 6 st platser för egen slagträning på en yta av 240 kvm med en takhöjd på 5 meter. Avståndet mellan spelarna är 3 meter och vi tillåter inte att besökare delar matta, alltför att minimera antalet spelare som tränar samtidigt under rådande pandemi. Hos oss tränar du med våra PRO V1 bollar och du erbjuds att  fritt låna diverse träningshjälpmedel såsom hastighets- och tempo monitor, impact tejp, impact bag, impact snap, siktpinnar m.m. Låneklubbor, omklädningsrum och gym finns även på plats.

Öppettider
Mån-fre kl 8:00-14:30 samt kvällstider, dessa varierar beroende på gruppbokningar. För aktuella kvällstider se under "boka" på indoorgolfdanderyd.se

Vill du boka golflektioner eller PT så går det bra via indoorgolfdanderyd.se alt. maila eller ring Fredrick direkt på 073-9935563

Med vänlig hälsning,