Öppningsdags Långfredag!

• 29 mar 2021

Danderyds Golfklubb öppnar på Långfredagen 2 april!

Välkommen till en ny härlig golfsäsong. Året bjuder på en uppfräschning av både bana och klubbhus. Det är en del jobb kvar att göra men vi känner oss trygga med att kunna erbjuda bra service och fina upplevelser när vi öppnar. Vi öppnar fullt ut med ordinarie greener och ordinarie nya utslagplatser.

Bokning
Bokning av starttider görs enklast online via ”min golf”. Det har varit lite problem med appen ”min golf bokning” men den ska snart vara tillgänglig igen.

En maxgräns för total hcp/bokad tid på 180 har införts för att främja hastighet och säkerhet på banan. Passeras gränsen säger systemet till och man får då dela upp sig på två tider. Tidsbokning gäller när receptionen är bemannad. Övriga tider gäller bollränna och vi uppmanar då till spel med max tre spelare i varje grupp.

Reception och klubbhus/café
De inledande öppettiderna är vardagar 08.30-18.00 och helger 08.30-17.00. Vi kommer att uttöka öppethållandet på kvällar allteftersom det blir ljusare. Vi håller fortsatt i regeln EN PERSON I TAGET i receptionen och vi ber alla att respektera detta under de rådande omständigheterna med Covid-19. Fredrik Englund fortsätter att leda arbetet tillsammans med säsongsanställd personal. Vid frågor rörande golf id, hcp och annat maila gärna: info@danderydsgk.se. eller ring 0768 738897.

Kontantfritt
Vi tar kort- och swishbetalningar för alla varor som säljs på klubben. Vi har dock beslutat att inte ta emot kontanter fortsättningsvis.

Banan
Nya utslagsplatser är anlagda på alla hål, dessa är större än tidigare med nytt högkvalitativt konstgräs.

Under våren planteras nya björkar där vi förlänger befintliga trädridåer för att förtydliga spellinjer och samtidigt höja säkerheten. Vissa greenområden har gjorts mer spelbara och dränering har förbättrats vid hål 1 och 9. Markförbättringar har gjorts på olika platser och det är nysått med gräsfrön.  SPELA INTE FRÅN DESSA PLATSER! Mark under arbete (MUA) gäller så hämta bollen och droppa dig fri utan plikt, se regel 16 i Regler för golfspel. Du tar full lättnad vilket inkluderar både bollens läge och området för din stans.

Allt arbete på banan leds av klubbens banchef Dave Rigby med hjälp av säsongsanställd personal. Var mycket noga med att respektera säkerheten för de som arbetar på banan, slå inte slag om ni inte fått klartecken från banarbetare i er närhet.

Tränarna
Per Andersson och Fredrick Andréason är fortsatt klubbens tränarteam. De välkomnar juniorer och vuxna som vill vara med i gruppträningar eller ta enskilda lektioner. Båda är välutbildade och har lång tränarerfarenhet. Kontaktuppgifter till Per och Fredrick finns här på hemsidan under "Om klubben".

Greenfee
Greenfeepriser är oförändrade om man spelar som ”Gäst till medlem” och blir något högre för övriga. Se aktuella priser under "Greenfee" här på hemsidan. Gäster betalar greenfee i receptionen alt. utifrån med Swish då receptionen är stängd. Följ anvisningar på anslagstavla vid klubbhusentrén.

Hjärtligt Välkomna!