Banan öppen med vintergreener!

• 12 mar 2024

Vi öppnar banan med vintergreener onsdag 13 mars. Inga bokade starttider behövs, är det flera grupper på plats samtidigt kommer man överens om startordning. Det råder obligatoriskt spel från slagmatta och dessa finns i den vita lådan vid entrén till klubbhuset. Alla slag från fairway och ruff ska slås från matta, inga torvor får slås upp ur marken! Kom ihåg att lämna tillbaks mattan efter avslutad runda.

Medlemmar som har betalt årsavgift för 2024 har rätt att spela och gäster med aktiva golf id är också välkomna och betalar vinter-greenfee 50 kr med Swish enligt anvisningar vid klubbhuset.

Droppa för tillfälligt vatten om det är blött där bollen ligger.

Beträd ej ordinarie greener.

Var mycket noga med att ropa "FORE" vid minsta risk att någon kan träffas av boll!

Holken toan vid 7:an är på plats först när ordinarie säsong startar.

Vi räknar med att öppna banan fullt ut som tidigast under andra veckan i april, vädret styr som vanligt.

KLUBBHUS & RECEPTION
Vi håller tillsvidare officiellt stängt i klubbhuset och öppnar fullt ut då banan öppnar med ordinarie greener. När ordinarie säsong börjar gäller också bokade starttider som vanligt.
Kom ihåg att ladda ner den nya bokningsappen från SGF: Min golf bokning

För kontakt hänvisar vi fortsatt till mail:  info@danderydsgk.se

VÄLKOMNA!